جشن بزرگ ازدواج دانشجویی برگزار شد جشن بزرگ ازدواج دانشجویی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/2/11 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جشن بزرگ ازدواج دانشجویی ظهر روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه با حضور آقای دکتر محمود انوشه استاد برجسته روانشناسی کشور، آقای دکتر کمالی زاده شهردار محترم کرج، اعضای شورای شهر کرج، مسئولان دانشگاهی و جمع کثیر دانشجویان در سالن غدیر دانشکده ادبیات واقع در پردیس کرج برگزار شد.
در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن بیان خیرمقدم بر ازدواج آسان تاکید کرد.
ایشان در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: ازدواج در سن پایین، تصمیم گیری های آگاهانه، تدبیر صحیح در امور اقتصادی از نکات قابل تامل و مهم در ازدواج دانشجویی است.
در ادامه آقای دکتر کمالی زاده شهردار محترم کرج به سخنرانی پرداخت و گفت: بهره‌مندی از روحیه پرتلاش و نیروی جوانی؛ آینده روشن، زندگی پرنشاط و امیدوارانه را در بر خواهد داشت.
سپس آقای دکتر حبیبی رئیس دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشن بزرگ ازدواج دانشجویی خطاب به زوج های دانشجو حاضر در مراسم گفت: امیدواریم زندگی خوب، خوش و تحصیل مناسب داشته باشید و لازمه این امر؛ برداشتن گام های صحیح و اقدامات کارگشا و کارآفرینی است.
در ادامه مراسم آقای دکتر محمود انوشه استاد برجسته روانشناسی کشور ضمن عرض تبریک مراسم ازدواج دانشجویی و آرزوی پیوند مقدس به هرگز های زندگی اشاره کرد و گفت: «هرگز» هایی که باید به خاطر بسپاریم عبارتند از 1. هرگز تحت کنترل و تاثیر سه چیز قرار نگیر: گذشته، پول و مردم  2. هرگز سه چیز را فدای هیچ چیز نکن: احساسات، صداقت و خانواده ات 3. هرگز برای خالی کردن خودت دیگری را لبریز نکن 4. هرگز با انگشت کثیف به عیوب دیگران اشاره نکن.
ایشان آدرس موفقیت و شکست را عنوان و اظهار کرد:  آدرس موفقیت عبارت است از بزرگراه توکل، بلوار آرامش، خیابان صبوری، میدان عمل، مجتمع انگیزه، واحد پشتکار، پلاک 114، منزل صداقت؛ آدرس شکست نیز عبارت است از بزرگراه بد بینی، بلوار حقارت، خیابان توهم، میدان شعار، بن بست چه کنم، مجتمع یاس، طبقه زیر زمین، منزل فلاکت.
استاد برجسته روانشناسی افزود: عوامل اخلاقی و روانی متعددی در توفیق و حفظ زناشویی موثرند، و باید قبل از ازدواج در انتخاب همسر مورد توجه قرار گیرند. عوامل توفیق در زناشویی علاوه بر آن که در انتخاب مهم است، در حفظ و تداوم زندگی نیز اهمیت دارد. یکی از این عوامل مهم در توفیق زندگی زناشویی وجود صداقت است.
وی تصریح کرد: صداقت یا راستگویی یکی از بهترین ویژگی هایی است که هر انسان سالمی می تواند داشته باشد. صداقت همان آهن ربای نامرئی است که باعث جذب دل ها به هم می شود و از آن جا که قدرت این آهن ربا در اختیار ما انسان هاست، این ما هستیم که می توانیم از آن بهترین بهره را ببریم. صداقت شاه کلید روابط انسانی سالم است که بدون آن روابط دچار لطمه خواهد شد و تنها نتیجه آن دلگیری و دلخوری خواهد بود. مبحث صداقت آن قدر اهمیت داشته که روایات فراوانی در این زمینه آمده و در قرآن بارها این کلمه آمده است.
دکتر انوشه ضمن اشاره به پیامدهای صداقت در زندگی افزود: صداقت در وهله اول نفعش به خود فرد می رسد و سپس اطرافیان و جامعه را بهره مند می کند. صداقت گفتار و کردار انسان را در بر می گیرد و تعامل سالم در سایه صداقت امکان پذیر است. انسان صادق به طور طبیعی احساس آرامش و امنیت می کند.
از دیگر ویژگی هایی که صداقت در زندگی به همراه می آورد امیدواری و اعتماد به خداوند است. فرد صادق همواره خوش بین است و بدبینی را به کناری نهاده است و از سوءظن نسبت به دیگران پرهیز میکند. صداقت داشتن یعنی عادت نداشتن به مخفی کاری و نیفتادن در دام دروغ های مصلحتی. صداقت نه یک ابزار بلکه شیوه صحیح درست زندگی است.
دکتر انوشه تبیین کرد: یک نکته بسیار مهم در این بحث وجود دارد که همه باید به آن دقت نظر خاصی داشته باشند و آن این است که «هر راستی را نشاید» به عبارتی صداقت این نیست که بدون توجه به زمان و مکان هر حرف راستی را به زبان آوریم. خیلی ها فکر می کنند که درست از لحظه ای که خطبه عقد جاری شد، دیگر تمام مرزها از بین می رود و زن و شوهر باید بدون هیچ حرف ناگفته ای زندگی عاشقانه شان را شروع کنند! در دایره لغت این افراد، رازداری بعد از ازدواج جایی ندارد و معتقدند که زن و شوهر هیچ چیز را نباید از هم مخفی نگه دارند.
این صداقت خالصانه خیلی ستودنی است اما وقتی رنگ و بوی افراط و صداقت محض به خود می گیرد، کم کم شبیه یک ساده لوحی پردردسر می شود که ممکن است مشکلات زیادی برایتان به وجود آورد.
وی با اشاره به اینکه جاده موفقیت سختی‌های مختلفی را به دنبال دارد، اظهار کرد: برای عبور از این جاده باید از عناصر مختلف از جمله جسارت، تفکر، امید استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه هر فردی که دارای دکتری است حتما با سواد نیست، اضافه کرد: اگر فردی فقیر است حتما گدا نیست، نباید فقط به ظواهری توجه کنیم که پشت آنها حقایق بسیاری نهفته است.
ایشان از عزت به نفس، به عنوان مهم‌ترین عنصر موفقیت و زیربنای اصلی اعتماد به نفس نام برد و ادامه داد: فرد فاقد عزت به نفس درگیر دروغگویی، توجیه و تهمت می‌شود و اکنون بسیاری از افراد درگیر این مشکل هستند؛ اما در نقطه مقابل مسؤولیت‌پذیری، خطرپذیری، شکست‌پذیری و عبرت‌پذیری از ویژگی‌های افراد دارای عزت نفس است. 
دکتر انوشه در خاتمه اظهار کرد: با افزایش سن افراد، زمان و مکان‌ها کمتر دیده می‌شوند و هر چقدر بزرگتر می شویم با زمان و مکان‌های بیشتری روبرو خواهیم بود به همین علت باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شرایط و نگاه‌ها همیشه یکسان نیست. 
لازم به ذکر است جشن بزرگ ازدواج دانشجویی با حضور 70 زوج دانشجو و به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد. ای مراسم برنامه های متنوعی از جمله اجرای گروه موسیقی "پیر مستان"، اهدای هدیه از سوی یک بانوی خیر به زوجین دانشجو، برگزاری صوری مراسم عقد بود.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8192 بار   |   دفعات چاپ: 782 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر