کتابخانه دانشکده امور اقتصادی در سال ۱۳۷۱ در مرکز آموزش عالی و ضمن خدمت وزارت امور اقتصادی و دارائی با هدف حمایت از فعالیتهای آموزشی آن وزارتخانه از طریق تامین نیازهای درسی و مطالعاتی دانشجویان و کارکنان به منظور ارتقاء سطح علمی، فعالیت خود را بنا نهاد. کتابخانه در آن زمان به دانشجویان بورسیه وزارت دارائی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین به کارکنان، در دوره های آموزشی ضمن خدمت خدمات شایانی ارائه نمود. از سال ۱۳۸۴ با تصویب شورای عالی اداری دانشکده به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست. با تغییر مدیریت در سال ۱۳۸۴ تغییرات وسیعی در دانشکده بوجود آمد و در سال ۱۳۸۶ به دانشکده علوم اقتصادی و در سال ۱۳۸۹ به عنوان دانشگاه علوم اقتصادی با سه دانشکده مهندسی اقتصاد، مدیریت نهادهای اقتصادی و علوم مالی ارتقا یافت. در ادامه و در سال ۱۳۹۰ کتابخانههای دانشکده مدیریت و دانشکده اقتصاد با مرکزیت کتابخانه دانشکده علوم مالی شروع بکار کردند. سرانجام در سال ۱۳۹۳ دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی ادغام شد و بعد از ادغام، کتابخانه دانشکده علوم مالی بهعنوان یکی از زیر مجموعههای دانشگاه خوارزمی مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان و اعضای هیات علمی شد.
بخشهای کتابخانه دانشکده علوم مالی
بخش سازماندهی منابع : این بخش وظیفهی فهرستنویسی و آمادهسازی منابع فارسی و لاتین خریداری شده و اهدایی برای دانشکدههای علوم مالی، مدیریت و اقتصاد را با استفاده از نرمافزار کتابخانهای پارس آذرخش بر عهده دارد. قابل ذکر است که سیستم طبقهبندی کتابخانه دانشکده علوم مالی کنگره و بر اساس قواعد فهرستنویسی انگلو امریکن میباشد و بهصورت قفسه باز اداره میگردد. همچنین نیازسنجی از دانشجویان و دریافت عناوین پیشنهادی اساتید و دانشجویان در این بخش انجام میگیرد.
بخش امانت : وظایف مربوط به میز امانت شامل موارد زیر میباشد: - امور مربوط به امانت و بازگشت کتاب - امور مربوط به عضویت و تسویه حساب - فایل کتاب - آموزشهای حضوری روزانه به مراجعان جهت استفاده از سیستمهای جستجو و پیدا کردن منابع - امور مربوط به صحافی کتب و ارسال آنها برای صحافی و ترمیم برخی کتب در بخش امانت - بازبینی و مرتب کردن قفسهها بهصورت مستمر جهت حفظ نظم مجموعه و همچنین جدا کردن کتابهای مستعمل و آسیب دیده برای ارسال به صحافی - پیگیری مستمر کتابهای تأخیری
سالن مطالعه سالن مطالعه در دو بخش خواهران و برادران در طبقه چهارم بلوک سوم در محیطی آرام و مطبوع به دانشجویان خدمات ارائه میدهد.
نحوه استفاده از کتابخانه دانشکده علوم مالی
افراد مجاز به استفاده از کتابخانه و شرایط عضویت
۱- دانشجویان دانشگاه خوارزمی ۲- اعضاء هیأت علمی (رسمی، پیمانی) دانشگاه خوارزمی ۳- کارکنان (رسمی ، پیمانی و قراردادی) دانشگاه خوارزمی ۴- مراجعانی از سایر دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی نکته مهم: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه خوارزمی به صورت خودکار عضو کتابخانه می باشند و نیازی به ثبت نام وجود ندارد. اعضای کتابخانه برابر با مقررات مندرج در جدول ذیل میتوانند از کتابخانه کتاب امانت بگیرند:
اعضای کتابخانه
تعداد کتاب
مدت امانت
دفعات تمدید
اعضای هیأت علمی
۹
۲۵ روز
۲
دانشجویان دکتری
۹
۲۵روز
۲
دانشجویان کارشناسی ارشد
۷
۲۵ روز
۲
دانشجویان کارشناسی
۵
۲۵ روز
۲
کارکنان
۵
۲۵روز
۲
۱- شرط امانت گرفتن کتاب، دارا بودن کارت دانشجویی است. ۲-هر عضو فقط با کارت دانشجویی خود مجاز به امانت کتاب میباشد. ۳- در زمان عودت کتاب، مراجعه شخص امانتگیرنده الزامی نیست. ۴- تمدید امانت کتاب در صورتی امکانپذیر است که اعضای دیگر کتابخانه درخواست استفاده از آن کتاب را نداده باشند.
منابعی که امانت داده نمیشود: کتاب های مرجع که شامل دائره المعارفها، واژه نامهها، سالنامهها، مجموعه قوانین، کتابشناسیها، فهرستها، مقاله نامهها، اطلسها و نقشههای جغرافیایی و... که با علامت لاتینR ، Ref و م مشخص شده است.
جریمه دیرکـرد در صورتی که امانتگیرنده در زمان تعیینشده از سوی کتابخانه، کتاب یا کتابهایی را که امانت گرفته مسترد ننماید، مبلغ ۲۰۰۰ ریال برای یک روز جریمه خواهد شد و تاخیر بیش از دو هفته، برای بار اول تذکر و در صورت تکرار، عضویت فرد در کتابخانه باطل خواهد شد. کتب گمشده و یا خسارت دیده چنانچه امانتگیرنده کتاب را گم کند یا خسارتی به آن وارد نماید، جبران خسارت وارده برعهده امانت گیرنده خواهد بود. امانت گیرنده ملزم میباشد نسخه دیگری از کتاب را تهیه و در اختیار کتابخانه قرار دهد. تسویه حسـاب دانشجویان موظفند در هنگام فارغالتحصیلی، یا انتقال دائم به سایر دانشگاهها و یا انصراف از تحصیل یا مرخصی تحصیلی با کتابخانه تسویه حساب نمایند.کتابخانه از تسویهحساب با اعضایی که هرگونه بدهی به کتابخانه دارند، خودداری خواهد نمود. تسویه حساب به صورت الکترونیکی از طریق سیستم گلستان انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
تماس با ما: آدرس : خیابان حافظ ، خیابان رودسر غربی، دانشکده علوم مالی ، ساختمان مرکز رشد و واحدهای فناور، طبقه همکف