فراخوان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۱

 | تاریخ ارسال: 1401/3/1 | 

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سالی که معظم‌له به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری فرمودند، در نظر دارد نسبت به شناسایی و بهره‌مندی از توانمندی‎ ها، ظرفیت‎ ها و نیز ایده‌ها، طرح ‎ها و بسته های سیاستی، پژوهش‌های راهبردی، مطالعات و پروژه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی و خلاقیت‌های علمی اندیشکده‌ها و مراکز مطالعات راهبردی که در حوزه‌ فرهنگ سازی و توسعه مشارکت های اجتماعی ،اصلاح الگوی مصرف،مدیریت تقاضای انرژی،بهینه‎ سازی مصرف سوخت و سایر حوزه های مرتبط در بخش‌های ذیل فعالیت می‌کنند از طریق این فراخوان اقدام نماید.
لذا از کلیه واجدین شرایطی که در حوزه های ذیل ایده، طرح مطالعاتی، پیشنهاد و... مرتبطی دارند دعوت به‌عمل می‌آید حداکثر تا پایان وقت اداری مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه که در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به آدرس www.ifco.ir  بارگذاری شده است اقدام نموده و فرم تکمیل شده را به همراه سایر اسنادی که به نوعی ایده، طرح یا پیشنهاد مورد نظر را تشریح می‌کنند به آدرس الکترونیک andishkadehifco.ir  ارسال نمایند تا پس از بررسی و ارزیابی اطلاعات ارسالی در کمیته‌های کارشناسی شرکت، شرایط لازم جهت بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی مجموعه‌های مرتبط در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت فراهم گردد.

۱. مطالعات راهبردی و بهینه‎ کاوی شامل موضوعاتی همچون:
• روش‎ ها، مدل‎ ها، مکانیزم‎ ها، فرآیندها و اقدامات مرتبط با تدوین، بازنگری، ابلاغ، اجرا، نظارت بر اجرا و ... استانداردسازی مصرف انرژی در کشورهای موفق
• تجزیه و تحلیل انواع معماری و نگاشت نهادی نظام حکمرانی بهینه‎ سازی مصرف سوخت در کشورهای پیش‌رو
• شرکت ها، استارت‎ آپ‎ ها، موسسات، مراکز تحقیقاتی و... برتر در حوزه بهینه‎ سازی مصرف سوخت در کشورهای پیش‌رو
• نواحی نوآوری و پارک‎ های علم و فناوری برتر در در حوزه بهینه‎ سازی مصرف سوخت در کشورهای پیش‌رو
• شناسایی فناوری‎ ها، تجهیزات، فرآیندها و... برتر در حوزه بهینه‎ سازی مصرف سوخت
• مقایسه تطبیقی برنامه‎ ها، سیاست‎ ها، اهداف، راهبردها و اقدامات ملی مرتبط با بهینه سازی مصرف انرژی در کشورهای موفق
• قوانین، مقررات، دستورالعمل‎ ها، آیین‌نامه‎ ها و... مرتبط با بهینه سازی مصرف انرژی در کشورهای موفق
• ویژگی‌های سرزمینی و بومی هر یک از استان‌ها و اقلیم‌های مختلف کشور از دیدگاه مدیریت تقاضا و پتانسیل‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت
• طر‎ح ها و ایده ‎های خلاقانه و کاربردی کاهش شدت انرژی در صنعت، ساختمان و حمل و نقل

۲. بسته‌های سیاستی، تنظیم‌گری و تسهیلگری شامل موضوعاتی همچون:
• ایده های سیاستی در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان، حمل و نقل، کشاورزی و صنعت
• سیاست‎  های قیمتی و غیر قیمتی و راهکارهای عملیاتی و پیاده سازی آن‎ها در بهینه سازی مصرف سوخت
• سیاست پژوهی و اقدام پژوهی در حوزه‎های مرتبط با خروجی‎ها، پیامدها و آثار اجرای سیاست های  بهینه سازی مصرف سوخت و تغییرات و اصلاحات پیشنهادی
• مدل های تنظیم گری و تسهیلگری و ابزارها، روش ها، فرآیندها و... در موضوع بهینه سازی مصرف سوخت
• معماری و نگاشت نهادی مطلوب نظام حکمرانی بهینه سازی مصرف سوخت در کشور
• روش ها، ابزارها و مکانیزم های سرمایه گذاری و تامین مالی داخلی و خارجی طرح ها  و پروژه های ملی بهینه سازی مصرف سوخت
• مدل به کارگیری تسهیلات جهانی مدیریت کربن به منظور تامین مالی طرح های بهینه سازی مصرف سوخت
• سازوکار توسعه مشارکت های اجتماعی و بهره گیری و یکپارچه سازی پتانسیل‎ کلیه ذینفعان کلیدی حوزه بهینه سازی مصرف سوخت
• ایده‌ها و پژوهش‌های راهبردی و خلاقیت‌های علمی به منظور اعمال سیاست‌های قیمتی در بخش تعرفه‌های مرتبط با مدیریت تقاضا سوخت (تعرفه‌های گمرکی مرتبط با تجهیزات انرژی، تعرفه های عرضه سوخت و...)
• ایده ها و سازوکارهای خلاقانه در حوزه سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و تسهیلگری در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت
• پیشنهاد راهکارها و راهبردهای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت موثر در حیطه مدیریت تقاضا

۳. آموزش و فرهنگ‌سازی شامل موضوعاتی همچون:
• ایده های نوآورانه در حوزه تعالی فرهنگ مصرف سوخت آحاد مختلف جامعه
• طرح های خلاقانه در حوزه جشنواره های فرهنگی، هنری، رسانه ه‎ای و... در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت
• طراحی انیمیشن، تیزر، فیلم مستند و... با کاراکترهای جذاب در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت، مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف
• طراحی سمبل ها، نشان‎ها و شخصیت های جدید و خلاقانه مرتبط با بهینه سازی مصرف سوخت
• ایده های خلاقانه برپایی کمپین ها و پویش های اجتماعی اصلاح الگوی مصرف
• طرح‎‎های بدیع آموزشی برای کودکان و دانش آموزان در راستای اصلاح الگوی مصرف سوخت
• طرح های نوآورانه تبلیغات محیطی، مطبوعاتی، رسانه ای و... مرتبط با بهینه سازی مصرف سوخت
• ایده های بدیع در حوزه بهره ‎گیری از فضای مجازی در راستای توسعه فرهنگ بهینه ‎سازی مصرف سوخت
• الگوی کمی سازی اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی و نقش آنها در بهینه‌سازی مصرف سوخت
• نوآوری در خصوص سیستم داده‌کاوی رسانه‌ای در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت

۴. تعریف و اجرای پروژه‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و دانشگاهی در حوزه‌های فوق‌الذکر، در قالب:
• فرصت های مطالعاتی اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی
• تعریف و اجرای پایان نامه های تحصیلات تکمیلی
• طرح‌های تحقیقاتی جانشین سربازی (سرباز نخبه)
جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد روابط‌عمومی و فرهنگ‌سازی شرکت به شماره تلفن ۸۸۶۰۴۷۹۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 620 بار   |   دفعات چاپ: 96 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر