بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه خوارزمی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1401/4/10 | 
زلفی گل : افزایش تعداد دفترچه ها و پاسخ نامه ها، تغییر کنکور سال ۱۴۰۱ نسبت به کنکور سال گذشته 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تغییرات نحوه برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ گفت: افزایش تعداد دفترچه ها و پاسخ نامه ها نسبت به سال گذشته تغییری بود که سازمان سنجش در نحوه اجرای کنکور سال ۱۴۰۱ اتخاذ کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش کشور صبح امروز (پنجشنبه) ۹تیر از روند برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه خوارزمی بازدید کردند.
زلفی گل در خصوص تغییرات نحوه برگزاری کنکور امسال نسبت به کنکور سال قبل گفت: افزایش تعداد دفترچه ها و پاسخ نامه ها نسبت به سال قبل تغییری بود که سازمان سنجش نسبت به سال قبل اتخاذ کرد با این هدف که داوطلبان در مدیریت زمان پاسخ گویی به سوالات هر درس بهترین استفاده را داشته باشند و به این ترتیب کیفیت پاسخ دهی به هر درس بهتر خواهد شد. 
زلفی گل در این بازدید به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در مورد هدایت تحصیلی و راهنمای داوطلبان کنکوراز دوران دانش آموزی در مدارس به سمت و سوی رشته های مورد نیاز کشور گفت: انتخاب رشته این روزها بر اساس تضمین آینده شغلی توسط داوطلبان صورت می گیرد در حالی که هر داوطلب باید براساس استعداد و علاقه شخصی رشته تحصیلی اش را انتخاب کند، اما در حال حاضر پایگاه اجتماعی و درآمد شغلی هدایت کننده انتخاب رشته ها در بین داوطلبان است. وزیر علوم در خصوص تحقق توزیع متوازن رشته های تحصیلی افراد بر اساس استعداد ها اظهار داشت : این هدف زمانی محقق می شود که داوطلبان مطمئن شوند در هر رشته ای که تحصیل کنند در آینده می توانند شغل مناسبی داشته باشند. وی عزم فرابخشی و بسیج کردن تمام امکانات کشور در این مسیر را لازمه تضمین آینده شغلی و توزیع متوازن رشته ها براساس استعدادها دانست زلفی گل گفت: رفع معضل بیکاری را باید در دستور کار قرار دهیم ولی در حال حاضر جز برگزاری کنکور راهی وجود ندارد. وزیر علوم خاطرنشان کرد: اگر همه وزاتخانه ها  دانشجویان را برای مهارت ورزی و کارآموزی بپذیرند سبب می شود دانشجویان علاوه بر کارآفرینی، کارآمدی لازم نیز خواهند داشت. 
در این بازدید پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور از افزایش ظریفت ۱۰درصدی کنکور سال  ۱۴۰۱نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در مجموع یک میلیون و چهارصد و ۸۰هزار نفر داوطلب در کنکور شرکت کردند که  نسبت به سال گذشته حدود ده درصد افزایش ظرفیت داشتیم امروز تعداد پانصد و پنجاه هزار نفر درکنکور حضور داشتند که صدو ۴۸ هزار نفردر علوم ریاضی، فیزیک و چهارصدو ۱۲ هزارنفر در رشته علوم انسانی شرکت کردند. 
وی افزود : فردا داوطلبان رشته علوم تجربی حدودپانصدو ۷۴هزار نفر هستند که ۳درصد تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته در این رشته افزایش داشت.
پورعباس در مورد رعایت قوانین و مقررات توسط داوطلبان تاکید کرد: به منظور حفظ آرامش، امنیت محیط آزمون و برقراری عدالت آموزشی با داوطلبان متخلفی که قوانین را نقض می کنند برخورد خواهد شد. وی در مورد روند برگزاری آزمون هنر (امروز )گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در برگزاری این آزمون اتفاق نیفتاد و بر اساس مقررات خوب عمل کردیم.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1313 بار   |   دفعات چاپ: 67 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر