راهنمای ثبت پارسا در سامانه ملی ثبت پایان نامه، رساله و پیشنهاده ایرانداک

 | تاریخ ارسال: 1400/4/17 | 
 
برای ورود به سامانه ثبت پایان نامه و رساله ایرانداک)پارسا(  به این آدرس مراجعه نمایید.
http://sabt.irandoc.ac.ir
نکته: داشتن ایمیل فعال و فایل نهاییword , PDF پایان نامه ضروری است.
 
فرایند سامانه

نام نویسی

برای ثبت نام اولیه در سامانه، بر روی گزینه نام نویسی کلیک نمایید.
در سامانه پارسا با هر کد ملی، فقط یک بار امکان ثبت نام وجود دارد، به همین دلیل فارغ التحصیلان مقطع دکتری نیازی به نام نویسی اولیه ندارند و با ایمیل و گذرواژه مربوط به مقطع کارشناسی ارشد خود، وارد سامانه شوند. در صورتی که ایمیل خود را به یاد نمی آورید، نیازی به نام نویسی دوباره نیست. کافی است از راه “کاربرگه درخواست ویرایش اطلاعات” به آدرس http://sabt.irandoc.ac.ir/Home/ReformRequest ایمیل جدید خود را اعلام نمایید.


در این قسمت، اطلاعات هویتی خود را درست و کامل وارد نمایید. توجه داشته باشید که پس از پایان نام نویسی، ایمیل و شماره ملی توسط شما قابل ویرایش نمی باشد.



برای اطلاع از تراکنش ها و پیگیری بهتر مراحل ثبت پایان نامه، شماره تلفن همراه خود را درست وارد نموده و گزینه های مربوط به اطلاع رسانی ایرانداک را تیک دار کنید.  پس از تکمیل تمامی فیلد های خواسته شده، روی گزینه نام نویسی کلیک نمایید.



پس از نام نویسی اولیه، ایمیل فعال سازی برای شما ارسال خواهد شد. روی لینک تایید نام نویسی کلیک کنید تا ثبت نام اولیه شما تکمیل شود.



بعد از دریافت پیام پایین بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.



برای ورود به سامانه ثبت، ایمیل و گذرواژه انتخابی خود را وارد نموده و بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمایید.



پس از ورود به سامانه ثبت از منوی سمت راست "ثبت مدرک" و سپس گزینه "پایان نامه / رساله داخل کشور" را انتخاب نمایید.



فرایند ثبت مدرک
مراحل ثبت اطلاعات پایان نامه شامل شش مرحله است که لازم است به ترتیب، توسط دانشجو انجام شود.



گام اول: اطلاعات شخصی و تحصیلی
دراین بخش اطلاعات شخصی خود را چک نمایید. در صورت اشتباه، اطلاعات درست را ازکاربرگه درخواست ویرایش اطلاعات” به این آدرسhttp://sabt.irandoc.ac.ir/Home/ReformRequest اعلام نمایید. و در آخر بر روی گزینه گام بعد کلیک نمایید.



گام دوم: اطلاعات پارسا / پیشنهاده
بعد از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه گام بعد کلیک نمایید.



گام سوم: محتوای پارسا / پیشنهاده
در صورتی که پارسا به زبان فارسی نباشد، چکیده را به زبان فارسی ترجمه کرده و در قسمت چکیده فارسی وارد نمایید.



در قسمت کلید واژه ها، هر کلید واژه را جداگانه در یک فیلد وارد کنید. در غیر این صورت ممکن است به درخواست شما پاسخ داده نشود.

برای وارد کردن کلید واژه های بیشتر، کلید افزودن کلید واژه را بزنید.



گام چهارم: بارگزاری فایل های پایان نامه / رساله
دانشجویانی که از واژه پردازword  برای تایپ پایان نامه خود استفاده نکرده اند و پایان نامه آنها با نرم افزار دیگری مانند Latex تهیه شده است، لازم است فایل word مختصری شامل صفحه عنوان، فهرست مطالب و فهرست منابع پایان نامه را تهیه نموده و در قسمت۲ بار گذاری کنند. تکمیل قسمت ۳ اختیاری می باشد.



گام پنجم: بررسی پایانی
درستی اطلاعات را تایید نمایید.




گام ششم: دریافت کد رهگیری
توجه داشته باشید که کد رهگیری پایان نامه / رساله از کد رهگیری پیشنهاده (پروپوزال) مجزا می باشد.



فرآیند تایید اطلاعات

  • پس از ثبت مدرک توسط دانشجو و دریافت کد رهگیری، فایل های ارسال شده، ابتدا به تایید کارشناسان ایرانداک می رسد.
  • در صورت پذیرفته شدن توسط ایرانداک، امکان تایید برای دانشگاه فعال خواهد شد.
  • در صورت پذیرفته نشدن فایل ها از سوی ایرانداک یا دانشگاه، مدرک جهت اصلاح به دانشجو برگشت داده می شود.
  • در صورت تایید دانشگاه رسید نهایی دریافت خواهید کرد.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6141 بار   |   دفعات چاپ: 257 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر